PAUSE HERE
Subhanallah . Alhamdulillah . Allahuakhbar

Saturday, 28 April 2012

Kisah Di Sebalik Wall FB dan Yahudi .



Assalamualaikum .


Wailing Wall


Apakah maksud WALL ?
Perkataan tersebut bermaksud DINDING . Apa yang terdapat pada DINDING ?

Anda pasti tahu pengasas kepada FACEBOOK iaitu Mark Zuckerberg dan beliau merupakan seorang yang berbangsa YAHUDI .  

Apakah hubungan WALL dan YAHUDI ?


Wailing Wall atau Tembok Ratapan


Kaitan kedua-duanya adalah sangat ERAT & MESRA [ DINDING RATAPAN ] . 

Penganut Yahudi akan meratapi dinding setelah mereka memasukkan cebisan kertas luahan dan doa di celah - celah lubang yang terdapat pada dinding tersebut . 


      


Mereka menangisi dosa - dosa mereka , meluahkan harapan , dan sebagainya pada dinding tersebut .

Oleh itu, saya & kamu jangan jadikan “WALL FB” ini sebagai tempat luahan perasaan seperti mereka. Tapi jadikan ia sebagai tempat perkongsian apa sahaja ILMU yang memberi manfaat kepada umat Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم walaupun hanya kepada seorang.



Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini ! Kalau Suka silalah LIKE :)


Monday, 23 April 2012

Tazkirah Ringkas Tentang Taubat



Assalamualaikum Sahabat sekalian . .

Tazkirah ringkas petang ini ~

Pernahkah kita sedar bahawa semakin hari umur kita semakin meningkat ? Mungkin ada di antara kita yang selalu terfikir tentang kenyataan ini tetapi lebih ramai di antara kita yang tidak pernah langsung endah akan hal ini malah tekad dengan dengan prinsip "Hidup masih panjang ! Yang penting enjoy dulu , Dah tua nanti kita tobatlah.." ~ Hebatnya kita kerana yakin bahawa Tuhan akan kurniakan umur yang panjang buat kita menikmati hidup di dunia sementara ini .

Cuba kita bayangkan sejenak jika kita berada dalam situasi seseorang yang telah ditimpa kecelakaan dan pada saat itu juga nyawanya diambil serta-merta tanpa kerelaannya . Alangkah sedih seseorang itu kerana Tuhan telah mencabut nyawanya sedangkan ia masih hidup bergelumang dengan dosa . Kalau dulu ia kerap melengah-lengahkan taubat , dan sampai satu masa Allah telah menamatkan riwayatnya di bumi ini hanya dalam sekelip mata sahaja . Pada saat ia terlantar nazak di antara sedar ataupun koma , maka barulah timbul rasa kesal yang amat sangat dalam dirinya pabila mengenangkan diri yang naif serta dipenuhi dengan dosa dan noda . Apa lagi yang mampu dilakukan pada waktu itu ? Malaikat Izrail  datang kepadanya dan tibalah masanya untuk ia berdepan dengan pertarungan Sakaratulmaut yang tentunya sangat pedih dan seksa . . Sesungguhnya Allah juga telah menjanjikan pembalasan yang perit bagi setiap dosa yang dilakukan tanpa taubat kepada-Nya . Na'uzubillah ~

. . dan Sampailah satu masa apabila giliran kita pula tiba . .  

kita akan berdepan samada pertarungan di antara kematian Suul Khatimah dan Husnul Khatimah (mati dalam keadaan beriman atau mati dalam kufur) .  

Yang manakah kita selayaknya ?

 TAUBAT itulah jawapannya ! InshaAllah ~


P/s: Peringatan buat diri sendiri jg . .

" Malaikat maut memerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini sebanyak 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang , didapati orang itu ada yang sedang gelak ketawa . Maka berkata Izrail:

Alangkah hairannya aku melihat orang ini , sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya , tetapi dia masih berseronok-seronok bergelak ketawa . "

1 hari = 24 jam = 1440 minit 1440 minit / 70 = 20.571 minit . Ini bermakna Malaikat Maut menziarahi kita setiap 21 minit. Wallahu'alam ~




Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini ! Kalau Suka silalah LIKE :)


Sunday, 22 April 2012

Rahsia Yahudi - Kita Semua Perlu Tahu !!!



Kenyataan dari seorang paderi berpangkat tinggi :

Nabi Muhammad dan sahabat2nya membina persekitarannya seperti “molekul-molekul yg disusun sebelah-menyebelah dan mengikat kuat antara 1 sama lain….” Lucifer telah berputus asa terhadap perkara-perkara yg besar, maka Nabi Muhammad mengingatkan sahabat2nya akan perkara2 yg kecil (molekul) dan kerosakan yg sekecil (molekul) telah berlaku kpd islam sedetik selepas Nabi Muhammad diambil tuhannya. kerana tuhan kepada Nabi Muhammad menghitung pahala dan dosa sekecil zarah molekul , dan ikatan molekul-molekul2 ini boleh menjadi longgar dengan dihentam oleh daya sekecil zarah secara berterusan…maka sekecil zarah lah kami membina perkara-perkara di dunia ini…dan selebihya Lucifer akan menguruskanya cuba lihat kesenangan di dunia ini yg tiada pada Zaman Nabi Muhammad dahulu….apa yg ada di dunia skrng inilah yang membina hati2 dan jiwa2 kamu…yg sedikit pun kami tidak ambil, padahal kami yg membinanya hanya untuk kamu…lihatlah manusia di sekeliling kamu..kebahagiaan mereka bergantung kpd “barangan buatan kami”…. ya, mereka sudah tidak mengerti bagaimana mahu bahagia dgn “barangan buatan tuhan”..mereka semua akan sujud di kaki kami dan meninggalkan Nabi Muhammad…kami tidak perlu mempertahankan ”barangan buatan kami” apabila Muhammad ingin menghancurkannya… tetapi lihatlah! Mereka yang akan mempertahankannya sendiri…maka tercabutlah Syahadah dari roh mereka…


HURAIAN :

Lihatlah manusia zaman sekarang. Apa yang dikejar oleh mereka? Kemewahan dan kesoronokan semata-mata ! Saya tertarik dengan kata-kata dari Bishop tersebut: Lucifer telah berputus asa terhadap perkara-perkara yg besar, maka Nabi Muhammad mengingatkan sahabat2nya akan perkara2 yg kecil (molekul) dan kerosakan yg sekecil (molekul) telah berlaku kpd islam sedetik selepas Nabi Muhammad diambil tuhannya. kerana tuhan kepada Nabi Muhammad menghitung pahala dan dosa sekecil zarah molekul , dan ikatan molekul-molekul2 ini boleh menjadi longgar dengan dihentam oleh daya sekecil zarah secara berterusan…maka sekecil zarah lah kami membina perkara-perkara di dunia ini…dan selebihya Lucifer akan menguruskannya. Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis rekod Nabi Muhammad: "Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil." Antara “barangan buatan” yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. Tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi Muhammad ? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Jadi kepekatan toksin adalah tinggi pada hati ayam. Makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.

2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhammad selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.

3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan kegemaran Nabi Muhammad. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, contohnya coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi).

6. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni juga menwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir ajen Al-Masih Dajjal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita juga.

Firman Allah: Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik, dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan, kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu. Al-Quran Surah Al-Baqarah Ayat 168

Firman Allah: Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu, iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman. Al-Quran Surah Al-Maidah Ayat 88

Firman Allah: Oleh itu, makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik, dan bersyukurlah akan nikmat Allah, jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata. Al-Quran Surah An-Nahlu Ayat 114



Penulis blog tersebut: tadi pak cik ada cerita yang Monsignor ada cakap tentang CANTUS… apa ke benda nyer ‘CANTUS’ tu….bunyi macam gempak jer..



Paderi: CANTUS adalah warisan ‘Knight Templar’…. suatu amanah yg kami berikan kepada mereka kerana ketaatan mereka kepada paderi, bishop, kardinal dan semua pemimpin2 roman katolik..kami berikan 1 kuasa kepada mereka, kuasa yg meliputi semua penjuru dunia…mereka pergi kemana saja tanpa banyak tanya kepada Paus…selepas penjajahan eropah ke atas dunia, dengan izin kami…‘Knight Templar’ telah menyerahkan warisan ini kepada kamu…bukan kpd org islam sahaja, malah semua bangsa dan agama di dunia ini…



Penulis blog tersebut: ni satu lagi… mengarut,bila masa pulak kami memikul warisan Knight Templar ? Kerajaan sesebuah Negara kan milik rakyat sendiri selepas kemerdekaan..



Paderi: di tanah air kamu dahulu, datuk2 kamu tidak sedar pun bahawa mereka telah bekerja untuk Knight Templar…nyawa mereka telah kami gunakan untuk membunuh komunis.. begitu juga di sebelah pihak komunis, Knight Templar telah menggunakan komunis untuk membunuh kamu…kedua2 nya mati..Knight Templar benar2 anak didikan kami… datuk2 kamu itu sebenarnya mati sia2. mereka semua akan masuk neraka….mati syahid konon2 nya.



Penulis blog tersebut: yang ni lagi kelakar…betul la datuk2 kami memperjuangkan tanah air.. bila masa plk datuk2 kami diperalatkan oleh Knight Templar ?…apa buktinya..



Paderi: sekarang ini mereka menjalankan tanggungjawab dan peranan dengan perasaan bangga, malah ramai org2 muda bercita2 untuk menyertainya, mereka sudah menganggap ia sebagai ‘kerjaya’..mereka benar2 menyayangi kerjaya itu..dan kami telah memberikan pakaian yg indah kepada mereka..mereka benar2 sukakan pakaian itu malah berebut2 untuk memakainya…orang2 yang mereka lindungi memandang mereka sebagai wira… padahal mereka sendiri tidak tahu apa yang mereka lakukan, dgn siapa sebenarnya mereka berkhidmat..



Penulis blog tersebut: pak cik cakap pakaian?…pakaian apa yang mereka pakai sampai dorg tak tau untuk sapa dorang bekerja??



Paderi: mereka itu memakai simbol warisan Knight Templar pada pakaian mereka. di bahu dan lengan tangan mereka ada terdapat pingat yang menunjukkan mereka telah dikitiraf akan menjalankan fungsi2 yang kami kehendaki… tapi mereka tidak menyedarinya… pingat itu kelihatan seperti huruf ‘v’….itulah simbol “CANTUS”…warisan Knight Templar…itu adalah permulaan sahaja sebelum kamu menjadi orang yg lebih bodoh lagi apabila menerima pingat yg lebih besar…



Penulis blog tersebut: huruf ‘v’ pada bahu dan lengan???…bukankah tentera, polis, anggota keselamatan dan badan2 beruniform spt pengakap,kadet dan semua tu???



Paderi: ya…maka saksikanlah bahawa semua angkatan tentera di seluruh dunia adalah milik gereja!..tidak kira kamu negara apa sekalipun! Kamu semua sedang berkhidmat untuk Paus !!



Penulis blog tersebut: ini mustahil !!!..bukan ke setiap negara di dunia ini memiliki ketenteraan masing2?…habis tu selama ini perang yang berlaku di mana2 saja apa ertinya?.. sedangkan mereka itu semua adalah milik gereja…



Paderi: buka mata kamu dan lihat dunia…semua tentera di dunia ini tidak kira negara besar, british, amerika, perancis, china, india, jepun, iran…malah negara emas spt kampung kamu, Malaysia…semua mereka memakai pakaian dan pingat2 yang sama…dan mengapa mereka semua tidak memakai pakaian mengikut budaya dan agama masing2?????..paus berkuasa untuk menggunakan sesiapa sahaja di antara mereka untuk dikorbankan…



Benda ni semua ada kena mengena, umpama rantaian makanan, begitu jugalah perkara ini... Pada akhir siri tersebut, korang akan perasan sesuatu yang korang tak perasan, dan akan menafikannya. Waktu itulah korang dapat tahu, korang digolong yang mana satu.

Fikir - fikirkan ~!




Sumber : Sini



Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini ! Kalau Suka silalah LIKE :)


Tuesday, 10 April 2012

Tutorial Menukar Emoticon Kepada Wajah Profile Dalam Chat FB



ASSALAMUALAIKUM

Hey Hey ! How's Life ~?

Okey today I'm Back for a TUTORIAL !
But yang nih adalah tuto for FB #yangsemakinrumittetibatukartimeline tuh key ehee . .

Tukar emoticon kepada gambar profile anda dalam chat Fb .

So kepada sesiapa yg kaki Chat Fb tuh boleh la try tuto nih if berminat la kan :)

Caranya senang banget ,
Just type macam nih di dalam chat anda >> [[ ID profile FB anda ]]

Untuk dapatkan ID , Pergi ke profile FB anda . . 
Contoh , (www.facebook.com/profile.php?id=12345678910 . . )
Nombor 12345678910 tuh la ID profile anda .

Then Copy ID tersebut and paste di antara simbol ini > [[      ]] , so akan jadi macam nih > [[12345678910]]


Done !! ^_~ Senang ryte ??

Selamat Mencuba ~!


P/s : Trick ini hanya boleh digunakan dalam FB Chat sahaja key , bukan untuk Wall Post or  
        Status (:





Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini ! Kalau Suka silalah LIKE :)


Monday, 9 April 2012

Kisah Rasulullah Sebagai Pedoman


09.04.2012

Dialah satu-satunya , Rasul terunggul . . NABI MUHAMMAD S.A.W !

Hebat sungguh Rasulullah ~

Kalau ada pakaian yang koyak, Rasulullah menampalnya sendiri tanpa perlu menyuruh isterinya. Beliau juga memerah susu kambing untuk keperluan keluarga mahupun untuk dijual.

Setiap kali pulang ke rumah, bila dilihat tiada makanan yang sudah siap dimasak untuk dimakan, sambil tersenyum baginda menyinsing lengan bajunya untuk membantu isterinya di dapur. Sayidatina 'Aisyah menceritakan "Kalau Nabi berada di rumah, beliau selalu membantu urusan rumahtangga.

Jika mendengar azan, beliau cepat-cepat berangkat ke masjid, dan cepat-cepat pula kembali sesudah selesai sembahyang."

Pernah baginda pulang pada waktu pagi. Tentulah baginda amat lapar waktu itu. Tetapi dilihatnya tiada apa pun yang ada untuk sarapan. Yang mentah pun tidak ada kerana Sayidatina 'Aisyah belum ke pasar. Maka Nabi bertanya, "Belum ada sarapan ya Khumaira?" (Khumaira adalah panggilan mesra untuk Sayidatina 'Aisyah yang bererti 'Wahai yang kemerah-merahan' )
Aisyah menjawab dengan agak serba salah, "Belum ada apa-apa wahai Rasulullah." Rasulullah lantas berkata, "Jika begitu aku puasa saja hari ini." tanpa sedikit tergambar rasa kesal di wajahnya.

Sebaliknya baginda sangat marah tatkala melihat seorang suami memukul isterinya. Rasulullah menegur, "Mengapa engkau memukul isterimu?" Lantas soalan itu dijawab dengan agak gementar, "Isteriku sangat keras kepala. Sudah diberi nasihat dia tetap degil, jadi aku pukul dia." "Aku tidak bertanya alasanmu," sahut Nabi s. a. w. "Aku menanyakan mengapa engkau memukul teman tidurmu dan ibu kepada anak-anakmu? "

Pernah baginda bersabda, "sebaik-baik lelaki adalah yang paling baik dan lemah lembut terhadap isterinya." Prihatin, sabar dan tawadhuknya baginda dalam menjadi ketua keluarga langsung tidak sedikitpun menjejaskan kedudukannya sebagai pemimpin umat.

Pada suatu ketika baginda menjadi imam solat. Dilihat oleh para sahabat, pergerakan baginda antara satu rukun ke satu rukun yang lain amat sukar sekali. Dan mereka mendengar bunyi menggerutup seolah-olah sendi-sendi pada tubuh baginda yang mulia itu bergeser antara satu sama lain. Sayidina Umar yang tidak tahan melihat keadaan baginda itu langsung bertanya setelah selesai bersembahyang . .

"Ya Rasulullah, kami melihat seolah-olah tuan menanggung penderitaan yang amat berat, tuan sakitkah ya Rasulullah?" "Tidak, ya Umar. Alhamdulillah, aku sihat dan segar."

"Ya Rasulullah.. . mengapa setiap kali tuan menggerakkan tubuh, kami mendengar seolah-olah sendi bergeselan di tubuh tuan? Kami yakin engkau sedang sakit..." desak Umar penuh cemas. Akhirnya Rasulullah mengangkat jubahnya. Para sahabat amat terkejut. Perut baginda yang kempis, kelihatan dililiti sehelai kain yang berisi batu kerikil, buat menahan rasa lapar. Batu-batu kecil itulah yang menimbulkan bunyi-bunyi halus setiap kali bergeraknya tubuh baginda.

"Ya Rasulullah! Adakah bila tuan menyatakan lapar dan tidak punya makanan, kami tidak akan mendapatkannya buat tuan?" Lalu baginda menjawab dengan lembut, "Tidak para sahabatku. Aku tahu, apa pun akan engkau korbankan demi Rasulmu. Tetapi apakah akan aku jawab di hadapan ALLAH nanti, apabila aku sebagai pemimpin, menjadi beban kepada umatnya?" "Biarlah kelaparan ini sebagai hadiah ALLAH buatku, agar umatku kelak tidak ada yang kelaparan di dunia ini lebih-lebih lagi tiada yang kelaparan di Akhirat kelak."

Baginda pernah tanpa rasa canggung sedikitpun makan di sebelah seorang tua yang penuh kudis, miskin dan kotor.

Hanya diam dan bersabar bila kain rida'nya direntap dengan kasar oleh seorang Arab Badwi hingga berbekas merah di lehernya. Dan dengan penuh rasa kehambaan baginda membasuh tempat yang dikencing si Badwi di dalam masjid sebelum menegur dengan lembut perbuatan itu.

Kecintaannya yang tinggi terhadap ALLAH swt dan rasa kehambaan yang sudah sebati dalam diri Rasulullah saw menolak sama sekali rasa ke tuanan.

Seolah-olah anugerah kemuliaan dari ALLAH langsung tidak dijadikan sebab untuknya merasa lebih dari yang lain, ketika di depan ramai mahupun dalam keseorangan.

Pintu Syurga telah terbuka seluas-luasnya untuk baginda, baginda masih lagi berdiri di waktu-waktu sepi malam hari, terus-menerus beribadah hinggakan pernah baginda terjatuh lantaran kakinya sudah bengkak-bengkak.

Fizikalnya sudah tidak mampu menanggung kemahuan jiwanya yang tinggi. Bila ditanya oleh Sayidatina 'Aisyah, "Ya Rasulullah, bukankah engaku telah dijamin Syurga? Mengapa engkau masih bersusah payah begini?" Jawab baginda dengan lunak, "Ya 'Aisyah, bukankah aku ini hanyalah seorang hamba? Sesungguhnya aku ingin menjadi hamba-Nya yang bersyukur."

Rasulullah s. a. w. bersabda, "SAMPAIKAN LAH PESANKU WALAUPUN SEPOTONG AYAT".







Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini ! Kalau Suka silalah LIKE :)


Thursday, 5 April 2012

Arwah Merayu Akaun FB Ditutup



ASSALAMUALAIKUM . .

Entry ini sekadar untuk berkongsi satu kisah pengajaran sebagai iktibar kepada kita yang masih hidup di dunia ini . Tadi saya ada terbaca satu halaman yang mendedahkan kisah menyayat hati yang menimpa seorang hamba Allah , Nur Farrahin Bt Mohd Yusof . Allahyarham yang berasal daripada Muar telah meninggal dunia baru - baru ini kerana terlibat dengan satu kemalangan jalan raya . Allah mengambil nyawa hamba kesayangannya dalam usia yang masih muda , 19 tahun . Inilah yang dinamakan takdir . Ajal dan Maut tidak mengira usia , dan sebab itulah kita yang masih hidup ini haruslah saling mengingati . InshaAllah . .

Selepas daripada kejadian tersebut , Ibunya telah bermimpi bahawa arwah merayu agar akaun facebooknya ditutup bagi mengelak auratnya daripada dilihat oleh khalayak umum dan rohnya tidak tenteram . Berikutan itu , ramai yang telah berkonsi kisah ini untuk memohon bantuan daripada orang ramai bagi membuat report agar akaun tersebut ditutup atau dihapuskan . (Maaf, saya tidak dapat memberi sebarang link berkaitan arwah demi menjaga aibnya) Kasihan arwah , tidak berkesempatan untuk menutup akaun Fb dan memadam gambarnya-2 yang terdedah aurat . Marilah kita sama - sama berdoa agar Allah menerima kesemua amal kebaikannya dan mengampunkan segala kesalahannya . Ameen . . 

Kita yang masih diberi nafas untuk hidup di dunia ini haruslah sentiasa beringat , kita tidak pernah tahu bila ajal kita akan tiba . . entah hari ini atau esok ? Tatkala itu , kita tidak lagi bisa menutup akaun FB kita yang dipenuhi dengan gambar-2 seksi dan menjadi tontonan lelaki-2 ajnabi . Tidak ada sesiapa pun yang mengetahui 'password' akaun Fb kita melainkan diri sendiri . Jadi apa akan jadi sekiranya akaun FB kita tidak dapat ditutup selepas kita mati nanti ? Sudah tentu mereka akan terus menjenguk FB kita , gambar-2 yang terdedah aurat masih boleh dilihat oleh mereka . Bagaimana kita bisa tenang di sana ? Gambar-2 'hot' yang pernah kita banggakan sewaktu hayat kita di dunia dulu tidak akan membantu kita di alam sana , sebaliknya akan terus membuat kita terseksa kerana dosa akan terus mengalir kepada kita walaupun kita telah tiada . Na'uzubillah ~ 
 
Mari sama - sama kita Ameen kan DOA ini ,
Ya Allah . . Sesungguhnya azabmu sungguh perit . Ampunilah kami di atas kelemahan kami , sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang . Ya Allah , matikanlah kami dalam husnul-khatimah dan janganlah Engkau akhiri hidup kami dengan suul-khatimah . Akhirkanlah lisan kami dengan kalimah Lailahaillah , semoga Engkau masukkan kami di dalam golongan Abrar . Berkatilah saki baki umur kami yang tinggal sedikit ini untuk berbakti kepadaMu dan Engkau redhailah kami menjadi hambaMu . Ameen Ya Rabbal 'aalamiin ~

Takziah buat semua keluarga arwah Nur Farrahin . . Sama - sama kita doakan kesejahteraan arwah di sana . .

~ AL-FATIHAH ~



Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini ! Kalau Suka silalah LIKE :)


Sunday, 1 April 2012

Tutorial Tandatangan Bergerak


Assalamualaikum

First Entry in April 2012 #Don'tLikeAprilFool ! :p


Waa sudah sekian lama x buad tutorial laa . . Terasa rajin pulak malam nih .
Bukan disebabkan ‘sy memang rajin sejak azali’ ~ Yg tuh sy tawu :p hahah
but this tutorial was requested by adik AtHyRaH . 

She asked me how to make an animated signature ~ 

PyinchessFarhana tue..hee tq2 :p 

Korang nampak kan sign kat bawah setiap post yg suka hati tulis ‘pyinchessFarhana’ ohhperasaan tuh~ uhuk2x ! ( sorry sy sungguh xsangka atas keberanian membuat pengakuan tuh) Weeee ~ Okey melalut . Enough ! HEHE . .

So i made a short tutorial to show bagaimana untuk membuat tutorial animasi tandatangan (:

Before tuh click here untuk masuk ke page Gif - mania

If dah masuk , korang akan nampak seperti di bawah ~

*Click gambar untuk tampak lebih jelas


Caranya cukup mudah , just follow these simple steps k ~

1. Letak TEXT anda (Name or ect. )
2. Pilih SIZE dan FONT text
3. Pilih warna untuk text
4. Pilih figurine untuk 'tandatangan' yg dibuat (contoh macam kat dalam  gambar
    - artists/pencils)
5. Kalau dah siap , Click CREATE !

Lepas tuh akan keluar macam kat bawah nih . .


*Click gambar untuk tampak lebih jelas

Pilih Download This Signature 
or 
untuk simpan terus ke dalam akaun photobucket anda , pilih into your own account 
dan click Store it !



Ok , Siap ! Tekan preview dulu before save tau ~




Terima Kasih Sudi Baca Entry Ini ! Kalau Suka silalah LIKE :)